Szanowni
Państwo,
Prosimy o zapoznanie się z raportem Zarządu z działalności PTM oraz raportem finansowym za 2009r. >>>>
Informujemy, że termin przyjmowania zgłoszeń udziału w Konferencji Meteorytowej w Krakowie został przedłużony do końca lutego. Organizator Konferencji musi potwierdzić ilość osób uczestniczących w uroczystej kolacji, która odbędzie się w piątek 23 kwietnia (uwaga: udział w kolacji odbywa się w ramach opłaty konferencyjnej, nie dotyczy dodatkowo zamawianych napojów). W związku z tym prosimy o nie przekraczanie podanego terminu. Do tej pory zgłosiło się ok. 35 osób, miejsc na sali konferencyjnej jest ok. 50. Aktualne materiały informacyjne, w tym spis referatów, na stronie: www.ptmet.org.pl/krakow2010a.htm
Zarząd PTM zwraca się do Państwa z gorącą i stanowczą prośbą o zgłaszanie się kandydatów na stanowiska członków przyszłego Zarządu, ze szczególnym uwzględnieniem Sekretarza (pełniącego rolę Wiceprezesa) oraz Skarbnika. Są to kluczowe stanowiska, które w dużej mierze decydują o roli i kształcie naszego Towarzystwa. Osoby te będą najbliższymi współpracownikami Prezesa i będą odciążały go od spraw administracyjnych. Obecny Prezes nie wyklucza kandydowania na III kadencję, jednak urzędujący Sekretarz oraz Skarbnik, z powodów osobistych, nie wyrazili zgody na kandydowanie. Intencją Zarządu jest dokonanie jak najbardziej przemyślanego wyboru nowych władz PTM, aby zapewnić sprawne / sprawniejsze działanie w przyszłości. Poszukiwane są osoby, które zechcą poświęcić trochę prywatnego czasu dla spraw Towarzystwa oraz zdobyć ciekawe doświadczenia i kontakty. W celu ułatwienia podjęcia decyzji przedstawiamy podstawowe obowiązki tych osób.
Skarbnik: - zbieranie i rozliczanie gotówkowe składek i opłat konferencyjnych, - prowadzenie rejestru wpłat i wydatków, - wystawianie potwierdzeń wpłat (w miarę potrzeb, dot. głównie opłat konferencyjnych), - śledzenie terminowości opłacania składek i działania upominawcze w tym zakresie, - czytanie wyciągów bankowych i informowanie Zarządu o operacjach na rachunku bankowym PTM, - kontakty z biurem rachunkowym, - zarządzanie kontem bankowym poprzez dostęp internetowy.
Sekretarz: - sporządzanie sprawozdań i raportów (np. z działalności Towarzystwa, z Walnego Zebrania), - zarządzanie głosowaniami Zarządu i prowadzenie rejestru głosowań, - wystawianie legitymacji, - prowadzenie strony internetowej PTM, - kontakty z urzędami, - kompletowanie i archiwizowanie rocznego sprawozdania finansowego (i dokumentów księgowych) oraz z działalności merytorycznej, - przygotowywanie i rozsyłanie komunikatów dla członków, - nadzór nad forum dyskusyjnym Zarządu, - prowadzenie korespondencji z członkami PTM (elektronicznie i pocztą). Możliwy jest inny podział obowiązków oraz włączenie do pracy pozostałych członków Zarządu, których łącznie jest sześciu. Wszystko jest do uzgodnienia po najbliższych wyborach w Krakowie.
Obecny Sekretarz deklaruje aktywną pomoc w następujących działaniach: - prowadzenie strony internetowej (dokonywanie zmian na zlecenie upoważnionych osób, bez przygotowywania tekstów), - zarządzanie kontem bankowym przez internet (w tym dostarczanie wyciągów Skarbnikowi, dokonywanie przelewów), - administrowanie internetowym forum dyskusyjnym Zarządu, - rozsyłanie komunikatów dla członków (bez przygotowywania ich treści), - pomoc w załatwieniu formalności w urzędach w związku ze zmianą składu Zarządu i Komisji Rewizyjnej (tylko w 2010r.). Szczegóły i czas wykonywania tych czynności do uzgodnienia i/lub do odwołania.
Posiadanie tytułu naukowego nie jest wymogiem koniecznym do kandydowania na wymienione stanowiska. Bardziej zależy nam na osobach kontaktowych, życzliwych i chętnych do pracy i współpracy, dla dobra PTM. Zaznaczamy, że ewentualne podróże służbowe związane z pełnieniem ww. funkcji odbywają się na koszt Towarzystwa.
Łączymy
serdeczne pozdrowienia - Zarząd PTM. |